top of page
  • תמונת הסופר/תנועה | הדברים הקטנים

הטיול הקצר שלנו לבודפשט - חלק 2

טוב, אז הנה אני ממשיכה לחלק השני של הטיול הקר שלנו לבודפשט עם הבנות.

למי שלא הספיק לקרוא את החלק הראשון הנה הוא כאן במרחק לחיצה...

היום ה-3:

התעוררנו לבוקר נורא קר...

אחרי התארגנות שמנו פעמנו לארוחת בוקר טעימה במקום קטן וחמוד שנקרא Cafe Brunch Budapest.

לא היה מקום לשבת בפנים, אז ישבנו בבוקר הקר והמקפיא הזה בחוץ ליד תנור שמיאן לעבוד עם מעילים, כפפות, צעיפים וכובעים ומכוסים בשמיכות כרבולית שהיו מונחות על כל כיסא (חוויה).

משם המשכנו למקום סגור Miniversum - זה כמו מיני ישראל רק על בודפשט וההיסטוריה שלה.

תכל'ס אני לא יודעת אם להמליץ. זה יפה ונחמד אבל... התור בכניסה לבניין היה של חצי שעה! (יכול להיות שזה היה בגלל יום ראשון). בתוכו בעצם הולכים בתור צמוד למייצגים בלי יכולת לעבור בין חדרים. הכל לאט לאט לאט... מייגע... למזלנו הבנות התחרפנו ממש במטרים האחרונים (אני איבדתי את זה אחרי רבע שעה).

**פלוסים: כשנכנסים יש מקום מסודר בו הצוות לוקח מכם מעילים ותולה ומקבלים תג עם מספר המתלה (כי בפנים מאוד מחומם וזה מסורבל להסתובב עם המעילים ביד) ובנוסף יש לוקרים עם מפתחות (חינם) לתיקים למי שרוצה.

**יש במהלך המיצגים הרבה כפתורים שהילדים ממש אוהבים ללחוץ עליהם והם גורמים לחלקים במיצג לזוז - זה די מגניב.

**הערה: אני הזמנתי כרטיסים דרך האתר במטרה לזרז תהליכים (אין צורך להדפיס - מספיק להראות את הקובץ שנשלח לכם במייל) כשגילינו את אורך זמן ההמתנה לכניסה למוזיאון. לא בדקתי אם זה אכן מוזיל עלויות לעומת רכישה במקום אבל כמה דברים על המחירים: 1. עד גיל שנתיים הכניסה בחינם. 2. תעריף ילד הוא לגילאים 2-14 שנים | תעריף מבוגר הוא מגיל 14 ואילך. 3. יש תעריפים משפחתיים בהתאם לכמות הנפשות - לנו זה יצא משתלם יותר (במקום לשלם 12,400HUF - שילמנו 10,500HUF שזה בערך כ-121 ש"ח ל-2 מבוגרים + 2 ילדות). בסה"כ העביר לנו בכייף שעתיים פלוס מינוס במקום סגור וממחומם.

משם יצאנו וכבר צהריים - אז בשיטוט ברחוב מצאנו מסעדה "אמיתית" Trattoria Da Massimo עם הרבה סוגי אוכל והוחלט שנכנסים!

אור וגל קיבלו פסטה - אנחנו סוף סוף קיבלנו קצת מאכלים מקומיים (ג-ו-ל-א-ש)... היה מעולה! ואז פינוק (כי חייבים) - Mr. Funk & Ms. Bagel. מלא סוגי דונאטס מטורפים במלא טעמים וזיגוגים.

היו גם משקאות מטורפים אבל אנחנו לקחנו togo... הלכנו להפסקה מתוקה בדירה - וואוו טעים!!!!

אחה"צ-ערב החלטנו לא לוותר למרות הקור ויצאנו לשני מקומות שהבנות נורא רצו: התחלנו מנסיעה במטרו ל-Lake City Park (הפארק העירוני של בודפשט): שם ראינו את כיכר הגיבורים - Hősök tere (למרות שאור טוענת שקוראים לזה "הגיבורים והגיבורות"!),

המוזיאון לאומנות יפה - מבנה מהמם שכנראה שאם הייתי בלי הבנות (ופבל) הייתי גם מגיעה במהלך היום ונכנסת פנימה...

הסתכלנו קצת על המחליקים בזירה הגדולה של ההחלקה על הקרח (+ טנטרום קטן של אור כי לא יכלה להחליק שוב...)

הסתובבנו בין הפוד טראקס שהיו שם (רק פבל היה רעב - הבנות טעמו מרציפן)

ונכנסנו לטירת ויידהוניאד המהממת! (כשאנחנו הגענו המקום עצמו היה פתוח להסתובב אבל המבנים ההיסטוריים היו סגורים למבקרים).

משם המשכנו בעוד נסיעה הפעם בטראם ל-Margaret Bridge המהמם המחבר בין שני צידי העיר Buda ו-Pest!!!!

ירדנו באמצע שלו. עשינו תצפית על הפרלמנט ומבצר הדייגים - מדהים!

תפסנו שוב טראם להמשיך לצד השני לבודה (כי גל ממש ממש רצתה!).

תכל'ס, היה מיותר. אבל סימנו וי. היתה חוויה. יפה שם (מניחה שביום יותר יפה ועירני). ואז אוטובוס חזרה לאיזור המלון הפעם חצינו על גשר השלשלאות המפורסם.

עשינו ביי ביי לבודפשט. פבל הלך להביא פיצה לאכול במלון כדי שנוכל להתארגן וללכת לישון מוקדם.

זהו... מחר הביתה...

היום ה-4 ואחרון בבודפשט המהממת.

טוב נו, לא יום - בוקר. גם זה לא ממש...

בוקר של התארגנות, ארוחת בוקר טעימה במסעדה של המלון, נסיעה לשדה עם שאטל דלוקס מתנה מהמלון. שדה תעופה על כל צבעיו וחוויותיו (ילדה מצפצפת ונבדקת, קונים מים ומגלים שזה סודה שמשפריצה על הכל, קונים בדיוטי ומגלים שזה בכלל החנויות דמה ולא דיוטי, טנטרום של 2 ילדות, טנטרום של אמא, אין פיפי אין פיפי אין פיפי... בורדינג אחרון - אני חייבת פיפי!!!).

טיסה לגמריי סבבה (אני די בטוחה שהזמנו בלאו קוסט...). שוב חלוקה של מים וכריכים חמים וטעימים. שמיכות שלא יהיה קר. 2 סרטים. קפה ותה למי שרצה. צוות דיילים ודיילות מעולה!!! EL AL אל על - היה לנו תענוג!

זהו, אנחנו סיימנו וכבר בארץ בחוויות אחרות לגמריי.

מקווה שנהנתם יחד איתנו באופן וירטואלי (:

נועה

28 צפיות
אהבת? רוצה להישאר מעודכנת?
אם אהבת מה שקראת, אני מזמינה אותך להצטרך לקבל עידכונים במייל על פוסטים חדשים...