top of page
  • תמונת הסופר/תנועה | הדברים הקטנים

טיול לעין גדי והסביבה

את טיול פסח שלנו בשנה שעברה (כשעוד היה "טיול פסח") בחרנו לעשות בחלק הדרומי של הארץ. בחלק הנמוך יותר. השקט יותר.

התחלנו בנסיעה ועשינו עצירה ב"קיפצובה" בקיבוץ צובה.

קיפצובה

הבנות נהנו, העיזו לעשות דברים חדשים, והכי חשוב - הוציאו אנרגיה...

המקום הוא לא לונה פארק ענק. הוא לא מקום מלא מתקני ענק מטורפים (שבשבילנו זה היה מעולה כי הבנות אצלנו עדיין קצת מפחדות). אין בו דוכני אוכל ומסעדות מפוצצים בכל פינה - אבל יש בו הרבה מעבר...

אחד הדברים הכי חשובים ושהכי נגעו בי ב"קיפצובה" הוא ההכרה וההכלה בילדים מיוחדים ובמשפחותיהם!

ילדים בעלי צרכים מיוחדים מקבלים בכניסה מדבקה מיוחדת שמקנה להם את האפשרות שלא לעמוד בתור למתקנים כפי שצריך ורצוי שיהיה בכל מקום!

כשאתם באים לאתר שנותן זכות קדימה, שמכיל ומאפשר - בבקשה קחו כמה דקות לפני הכניסה ונסו להסביר לילדכם בצורה מותאמת גיל והכי פשוטה שיש, שאם הם רואים ילד או ילדה שלא מחכים בתור - שבבקשה יציצו לפני שמתעצבנים אם במקרה יש להם איפשהו על הגוף או על התיק מדבקה? ותסבירו להם שהמדבקה הזו אומרת שהם צריכים קצת יותר עזרה ושלפעמים קצת יותר קשה להם ולכן אנחנו צריכים להיות יותר בוגרים ויותר סבלניים גם בשבילהם (וההסבר הזה תופס גם לנו ההורים!).​

מדבקה לילדים מיוחדים בקיפצובה

​מעבר לזה יש באתר פינות עם נוף מדהים ואוויר שפשוט לא יבוא לכם ללכת משם...

אנחנו התארגנו על כריכים, פירות ושתייה מהבית ועשינו שם הפסקות נישנוש בין לבין...

מקום נפלא לעצירה במהלך נסיעה ארוכה לכיוון ים המלח או ירושלים.

**בתקופה זו בהתאם להנחיות משרד הבריאות - אתר קיפצובה סגור למבקרים! עקבו אחרי ההודעות באתר ובדף הפייסבוק**

אכסניית אנ"א עין גדי

אחרי ארוחת צהריים המשכנו דרומה והגענו למשכננו לטיול - אכסניית אנ"א עין גדי.

התארגנו לנו בחדר ויצאנו לטיול קצר וכייפי בשמורת טבע מדבר יהודה נחל עין בוקק של רשות הטבע והגנים.

שמורת טבע מדבר יהודה - נחל עין בוקק

מסלול קליל של הליכה במים רדודים ונעימים (יש גם אפשרות להישאר יבשים רוב הזמן) ומפלים קטנים ויפים - היה בול!

המסלול יחסית קל אבל יש בו קטעים שלילדים קטנטנים שכן רוצים ללכת לבד לגמריי יכולים קצת לאתגר אותם (לא ברמה מסחרחרת).​

אני וגל הגענו עד "הבריכות התחתונות" שעומקן משתנה בהתאם לירידת הגשמים בחורף שקדם לטיול והן לגמריי מספיקות לילדים קטנים לשכשוך ויש שם גם מפל קטנצ'יק.

אור ופבל לעומת זאת החליטו להמשיך עוד קצת בטיפוס אל "בריכת המפל" - מפל לא ענק אבל בהחלט מרשים שלמרגלותיו בריכה רדודה.

בכדי להגיע לשם יש צורך בטיפוס במדרגות בטון עם מעקה - שימו לב להיזהר שלא להחליק!

יש אפשרות כשמגיעים למפל להמשיך עם השביל שפונה לכיוון המים - מומלץ יותר אם עולים עם קטנים...

אנחנו הגענו למסלול בשעות אחה"צ וזה היה מושלם... לא היה חם מדי ועוד לא היה חשוך - מושלם!

* המסלול הוא לא מעגלי - אלא הלוך ושוב אבל ממש קצר ונחמד.

* המסלול לא נגיש לעגלול או כיסאות גלגלים.

* במידה ויש אזהרת שטפונות באיזור חל איסור כניסה למסלול!

* ממליצה להביא לילדים בגד-ים או בגדים להחלפה וכן נעליים שמתאימות להליכה במים (עדיף לא כפכפים).

גל ואור החליטו ללכת קצת יחפות

* כדי להגיע למסלול כתבו בוויז "חניון קניון פטרה עין בוקק" - בכביש 90 נפנה אל מתחם מלונות ים המלח.

מעל למרכז הקניות "פטרה" קיים חניון אוטובוסים גדול, וממנו ירידה בדרך עפר אל הנחל שנמצא צפונית לחניון.

המסלול מסומן בשחור ימשיך ויעבור מתחת לכביש 90 ואז יתחיל "באמת"... אחרי שעוברים את המעבר מתחת לגשר יתגלה בפניכם מסלול המים (מי שלא רוצה להרטב ממשיך עם הסימון השחור).

אנחנו לא שמנו לב להוראות האלו ובכביש 90 לכיוון דרום ממש בכיכר של הכניסה למתחם מלונות ים המלח במקום לפנות שמאלה פנינו ימינה וירדנו לכביש צדדי שהוביל לחניית עפר ובה שלט גדול המסמן את עין בוקק העובר ממש מתחת - מי שמחנה שם צריך להתחיל את המסלול בירידה קצרה וקצת תלולה למטה - שימו לב לזה... (אפשר לראות את הירידה בתמונה כאן למטה).

הירידה שעשינו כי טעינו בחנייה

והנה שוב אנחנו, הפעם בסוף המסלול באותה נקודה אחרי שטיפסנו חזרה...

עייפים אך מרוצים

סגרנו את הערב בפיצה בקיבוץ עין גדי בבית קפה/פינת זולה של חאן עין-גדי שנמצא ממש בכניסה לקיבוץ ואחרי שהבנות נרדמו אני ופבל ישבנו במרפסת עם בירה ולמיטה.

כמה מילים על אכסניית אנ"א עין-גדי:

אנחנו מאוד אוהבים את רשת אנ"א. זאת רשת אכסניות מאוד איכותית, נקייה, פשוטה, וזולה יחסית.

מקום לינה המתאים למשפחה המטיילת - פשוט ככה.

חדרים בסיסיים עם מיטות, מצעים, פינת קפה, מקרר קטן, מקלחת חמה ונקייה, שירותים מאובזרים, ברוב החדרים שהתארחנו בהם היתה מרפסת או יציאה לחצר, ארוחת בוקר ישראלית בסיסית, והרבה שטח לילדים להסתובב ולהוציא מרץ (יש סניפים בהם יש גם פעילויות שמועברות לאורחים).

כשאנחנו מטיילים אנחנו מחפשים מקום לינה נקי, עם מיטה לשים עליה את הראש בלילה, מקלחת חמה להתנקות אחרי יום של טיול, מקרר לאחסן בו נישנושים טעימים וחלב לקפה, חנייה חינם, מחיר שפוי, קצת שקט והכי חשוב - קרבה לאיזור הטיול... ואנ"א זה בול זה!

את היום השני לטיול פתחנו עם הרבה קפה וקצת אחרי הזריחה - כשהמרפסת שלנו פונה מזרחה עם נוף לים המלח זה שווה כל רגע קימה לפני השמש...

בוקר עם הזריחה וקפה

אחרי ארוחת בוקר לא משהו והשלמות בחדר יצאנו לנחל דוד שנמצא ממש בצמוד לאכסנייה בשמורת עין-גדי של רשות הטבע והגנים.

נחל דוד

עשינו את המסלול הקל. מסלול המשפחות.

תחילת המסלול הוא מונגש לעגלות וכסאות גלגלים שזה מדהים!

שם גם פגשנו בהתרגשות ביעלים שבאו לאכול את ארוחת הבוקר שלהם... (שימו לב לא לגשת אליהם ולא לרדוף אחריהם!).

משם המשכנו למפל התחתון - מודה שבטיול הזה אנחנו מגלים שהבנות אוהבות מים (כל עוד זה בטבע ולא בבריכה).

אחרי כחצי שעה הצלחנו להוציא את הבנות משם ולהמשיך.

בדרך עברנו בגשרים קטנים, קצת הליכה, קצת טיפוס מדרגות, פגשנו שפני סלע חמודים...

והגענו לאואזיס מהמם - ממש מתוך התפאורה של הסדרה "lost"...

בריכת מים טבעית, מפל קטן שופע מים קרים ונעימים, מלא צמחייה שעוטפת הכל בירוק ונותנת צל, מים זורמים ומטפטפים מצידי הסלעים הגדולים - פשוט פלא!

משם עוד מפלונצ'יקים קטנים לריענון. ועוד פעם הבנות עמוק בתוך המים הרדודים. ומשפריצות, וצוחקות, ונהנות - וגם אנחנו על הדרך... והמים כל-כך נעימים!

אז כבר מנצלים לעצירה קצרה לנשום את כל היופי הזה והשקט המרגיע...

ואז... מעבר חשוך - קצת מפחיד, קצת מגניב, קצת מחליק, קצת מאתגר, קצת מסקרן - לאן הוא לוקח אותנו?

והנה התגלה בפנינו מפל מרשים... קריאות שמחה של כולם... פוזות ניצחון... כולם מצטלמים... כולם שוחים...

ואז, מסתבר שזה בכלל לא מפל דוד! אוי!

אז גם משם היינו צריכים להוציא אכשהו את הבנות ולהמשיך לטפס כדי למצוא מפל באמת מרשים וגדול. עמוס תיירים. שהחלטנו שהמרחק בינינו - עדיף שיישאר...

זה מפל דוד

אמרנו שלום. צילמנו. והתחלנו את הדרך חזור בידיעה שבסופה יש גלידה!

הדרך חזרה

כמה הערות חשובות:

* שימו לב לא להכניס אוכל לשמורה.

* אם הכנסתם - בבקשה איספו הכל בשקית והוציאו החוצה לפח שבחוץ כדי שבעלי החיים אשר חיים בשמורה לא ייחנקו משאריות העטיפות למיניהן.

* פגשתם חיה? מהמם! אל תאכילו אותה. אל תרדפו אחריה. אל תפגעו בה.

* ממליצה לקחת בגד ים ומגבת כדי להנות מהמפלים והבריכות במהלך המסלול - ולהחליף בגדים בסוף...

**תזכרו שאתם מתארחים בבית של בעלי החיים - תנהגו איך שהייתם רוצים שאורחים ינהגו אצלכם ותשאירו את המקום כמו שהייתם רוצים שאורחים ישאירו את ביתכם אחרי ביקור אצלכם**

**בתקופה זו של פתיחת אתרי טבע בהתאם להנחיות משרד הבריאות - יש להרשם מראש לביקור בשמורת טבע עין גדי דרך אתר רשות הטבע והגנים. ללא רישום מראש אין אפשרות להכנס**

גשם באמצע החיים

בדרך לאכסנייה התחיל גשם - כי סה"כ זה הגיוני.

וכשהגענו עם ילדה ישנה מצאנו בפתח החדר שלנו 3 יעלים רעבים חמודים.

אחרי שנ"צ, קמנו לבמבה וקפה לתידלוק ואז קפצנו לטבול בים המלח (בטיפטוף) וארוחת ערב (די גרועה כי אין פה ממש מה לאכול...).

היום השלישי והאחרון של הטיול נפתח בארוחת בוקר, התארגנות ובפרידה מהאכסנייה.

ואז נסענו לגן לאומי מצדה! אנחנו וכל תיירי איזור ים המלח.

בדרך למצדה

כמה יופי במקום אחד. לא הספקנו הכל כמובן.

כשהגענו ניסינו להכנס למוזאון - אבל אור נורא נבהלה מהחושך שיש שם אז עשינו אחורה פנה (ייאמר לזכותם שהם היו ממש בסדר והחזירו לנו את התשלום על הכניסה למרות שבכלל לא ביקשנו).

אגב, מספר פרטים:

שעות הפתיחה של המוזיאון: בימים א'-ה' ושבת 8:00 - 17:00 (שעון חורף עד 16:00) | בימי שישי וערבי חג 8:00 - 16:00 (שעון חורף עד 15:00)

כניסה למוזאון כרוכה בהשכרת אוזניות במחיר של 20 ש"ח - האוזניות מוצעות ב-7 שפות ומותאמות ללקויי שמיעה בעלי מכשיר שמיעה עם מתאם T (התאמת נגישות בעת קבלת האוזניות).

אל ההר - עולים למצדה

בגלל שהבנות עדיין קטנות והיה יחסית חם החלטנו לעלות ולרדת עם הרכבל - חוויה בפני עצמה!!!

מחיר נסיעה ברכבל (ללא כניסה לאתר):

חד-כיווני מבוגר: 28 ש"ח - נער: 14 ש"ח | דו-כיווני מבוגר: 46 ש"ח - נער: 28 ש"ח

ברכבל

הבנות לא הפסיקו להתרוצץ ממקום למקום ולהתרגש ולהמציא סיפורים (למרות שפבל ממש ניסה לספר להן מה באמת היה שם...).

הסתובבנו כמעט בכל מקום שיכולנו ושלא היה בו עומס רב.

היינו ב"מגורי מפקד ההר" וב"לשכת המפקד" אשר על קירותיהם עדין רואים ציורי קיר, היינו ב"אולם קבלת הפנים" שם ראינו מודל של המכלול הצפוני, משם המשכנו לאיזור ה"מחסנים", עלינו לתצפית "הארמון הצפוני", ירדנו במדרגות הרבות לארמון הצפוני עם התצפיות המדהימות וההיסטוריה הרבה שיש בו - ואז עלינו הכל חזרה, נכנסנו לרגע לבית הכנסת ובין לבין פשוט שוטטנו וגמענו את הנוף עם העיניים...

אין כמו שילוב של שמש, מלא עליות וירידות, ו-2 ילדות עם בטריות טעונות להתעייף...

וזהו. סיימנו.

מידע בסיסי:

שעות הפתיחה: בימים א'-ה' ושבת 8:00 - 17:00 (שעון חורף עד 16:00) | בימי שישי וערבי חג 8:00 - 16:00 (שעון חורף עד 15:00)

דמי כניסה לאתר בלבד: מבוגר: 31 ש"ח | נער: 17 ש"ח | סטודנט: 26 ש"ח | אזרח ותיק: 16 ש"ח | מנויי מטמון: חינם

**בתקופה זו של פתיחת אתרי טבע בהתאם להנחיות משרד הבריאות - יש להרשם מראש לביקור בגן לאומי מצדה דרך אתר רשות הטבע והגנים. ללא רישום מראש אין אפשרות להכנס**

מצדה - נוף פנורמי

ובדרך הביתה עוצרים במסעדה מטורפת בשם מוזה MUZA בערד לתילדוק אחרי יומיים וחצי מאתגרים מבחינה קולינרית - אוכל מעולה! אווירה מדליקה (בייחוד לחובבי הכדורגל). ובכללי פשוט עצירה במקום.

היה מעולה!!!!

אז זהו, זה היה הטיול שלנו - מקווה שנהנתם... נועה

38 צפיות
אהבת? רוצה להישאר מעודכנת?
אם אהבת מה שקראת, אני מזמינה אותך להצטרך לקבל עידכונים במייל על פוסטים חדשים...